Faceplams Faceplams:  0
Page 10 of 10 FirstFirst ... 8 9 10
Results 271 to 279 of 279

Thread: Type O Negative

  1. #271
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Vancouver, BC
    Posts
    3,234
    Mentioned
    94 Post(s)
    Well, this came out of left field... Trivium covering "I don't wanna be me"

    and it doesn't suck either.


  2. #272
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Bayonne Leave It Alone
    Posts
    3,310
    Mentioned
    56 Post(s)
    yeah it's very good.

  3. #273
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    414
    Mentioned
    0 Post(s)
    Just sounds like someone put different vocals over the original song. Not saying it doesn't sound okay, but I'm more of a fan of mixing things up for covers and putting your own spin on it.

  4. #274
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Kansas City, Missouri
    Posts
    2,234
    Mentioned
    47 Post(s)
    Woah yeah that's a great cover. I wonder what this is for?

  5. #275
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Vancouver, BC
    Posts
    3,234
    Mentioned
    94 Post(s)
    Quote Originally Posted by Maximilian View Post
    Just sounds like someone put different vocals over the original song. Not saying it doesn't sound okay, but I'm more of a fan of mixing things up for covers and putting your own spin on it.
    If something ain't broken, don't fix it. Sometimes It's best just to honor your fellow musicians by doing the song the way it was intended. I find more often, when a band puts their "own spin" on a cover song, it usually ends in a dumpster fire. So, I'm OK with a like for like version rather than royally fucking it up.

    A lot of those NIN cover songs belong in the dumpster... Buckcherry's "Head Like a hole" anyone?

    Quote Originally Posted by richardp View Post
    Woah yeah that's a great cover. I wonder what this is for?
    Maybe we can hope there's a TON cover album coming out? That would be awesome.
    But I have a feeling it was just one of their fav. bands and they're just honoring the late Peter Steele is some way or another.

  6. #276
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Kansas City, Missouri
    Posts
    2,234
    Mentioned
    47 Post(s)
    Quote Originally Posted by ManBurning View Post
    Maybe we can hope there's a TON cover album coming out? That would be awesome.
    But I have a feeling it was just one of their fav. bands and they're just honoring the late Peter Steele is some way or another.
    Well, I mean it is coming up in the 10th year since Pete's death, and Roadrunner just restocked some old ToN shirts on their webstore, so who knows.

  7. #277
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    10
    Mentioned
    0 Post(s)
    This was released last year for Black Friday RSD as a Roadrunner Side-by-Side 7” single on translucent green vinyl. Side A contained the original TON version. Not sure why they are promoting it 5 months later though.

  8. #278
    Join Date
    Dec 2018
    Posts
    452
    Mentioned
    4 Post(s)
    Quote Originally Posted by ManBurning View Post
    Well, this came out of left field... Trivium covering "I don't wanna be me"

    and it doesn't suck either.

    I remember back in 2003, not long after Life Is Killing Me came out, people were analysing the song’s lyrics, particularly the “fourteen yellow, six are blue” part. Then an interview came out and Peter was like, “that’s one of the easiest songs I’ve written. There’s no special meaning to the lyrics, I wrote them while doing a crap and they rhymed well” or something to that effect, lol.

  9. #279
    Join Date
    Dec 2018
    Posts
    452
    Mentioned
    4 Post(s)


    So glad this exists:

    Last edited by Erneuert; 05-13-2019 at 05:04 AM.

Tags for this Thread

Posting Permissions